Kennisbank

De kennisbank van Stichting aMI geeft Informatie over Meervoudige Intelligenties, The MIDAS®, Historie, Artikelen en Publicatie, FAO’s en MI-toepassingvoorbeelden

Wat is Meervoudige Intelligentie (MI)?

Howard Gardner Ph.D. introduceerde zijn theorie van de Meervoudige Intelligenties in zijn boek Frames of Mind (1983). Hier worden alle 8 intelligenties met voorbeeldomschrijvingen op een rij gezet.

The MIDAS®

Branton Shearer Ph.D. ontwikkelde in 1987 na gedegen neuro-psychologisch onderzoek de MIDAS (Multiple Intelligences Developmental Assessment Scales) vragenlijst.

De MIDAS is een zelfbeschrijving van het intellectuele en creatieve leven.

Historie

Oorsprong, doel en ontwikkelingen van Meervoudige Intelligenties worden hier door Howard Gardner en Branton Shearer via video-opnamen toegelicht.

Artikelen en Publicaties

Vele Artikelen en Publicaties bevestigen de oorspronkelijke gedachte van Howard Garder dat intelligentie meer is dan de gemeten resultaten van een IQ-test.

Branton Shearer toonde met zijn onderzoeken aan dat MI een belangrijk instrument is om mensen te helpen beter te leren en te presteren op school en in het dagelijks leven.

FAQ's

Het begrip FAQ wordt gebruikt als benaming voor een lijst met vaak voorkomende vragen over een bepaald onderwerp, waarop een antwoord wordt gegeven.

MI toepassingen

De innovatieve MI-praktijk in het dagelijkse leven.  De video voorbeelden geven een goede kijk op de toepassing/werking van MI in de intra-persoonlijke , maar ook inter-persoonlijke praktijk.

Wat kan (a)MI voor jou betekenen?

Onze MI-professionals zijn experts in het beantwoorden van zowel de gestelde vragen als onuitgesproken vragen bij toepassing van MI. Met onze ervaring en kennis van de theorie en praktijktoepassing van Meervoudige Intelligenties helpen we je graag om jouw potentieel te benutten. Neem vandaag nog contact met ons op en/of stel je vraag.

Mijn vraag: