Boeken

8x Slimmer Wat je nog meer kan met wat je kan

‘8x Slimmer’ gaat over de wijze waarop jij jezelf en anderen kunt helpen door de theorie van Meervoudige Intelligenties (MI’s) effectief en concreet toe te passen. Maar ook hoe je, op basis van MI, jezelf en anderen leert begrijpen, effectiever kunt leren en werken en meer plezier kunt hebben in je leven.

De schrijvers van dit boek laten je meeliften op hun weg van ontdekkingen. Ze beschrijven voorbeelden van MI-toepassingen in het lesgeven aan kinderen, tijdens coachingsgesprekken, op de werkvloer en uit hun eigen dagelijks leven. Met het delen van al deze ervaringen hopen zij antwoord te geven op de veel gestelde vraag: hoe kan ik MI toepassen in de praktijk?

Het boekje is à  €19.60 (incl. verzendkosten) verkrijgbaar via de Stichting aMI (associatie Meervoudige Intelligenties).

Roeien met je oren.
Frits Schoeren en Stephanie Colenberg.

Er is meer dan IQ,. Intelligenties zijn niet alleen verticaal van hoog naar laag georganiseerd, maar ook horizontaal in acht onafhankelijke grootheden en elke persoon heeft een eigen profiel. Maar wat betekenen meervoudige intelligenties in de praktijk? Hoe kun je deze gebruiken in je eigen dagelijkse werk en privéleven?

Roeien met je oren laat op verhalende wijze zien (en van zich horen), hoe Meervoudige Intelligenties toegepast worden in het dagelijkse werkzame en privéleven.

“Het is een heel leesbare bloemlezing, die meervoudige intelligenties heel mooi illustreren. Ik zal in mijn pogingen het gedachtegoed uit te dragen, vast vaak teruggrijpen naar ook dit praktische boekje. Madeleine van Mansveld Dialogical”

Het boek is à  €15,85 (incl. verzendkosten) verkrijgbaar via de Stichting aMI (associatie Meervoudige Intelligenties)

Playing, Leadership and Team Development in Innovative Teams.
H. D. Hohn (2000)

Leiderschap van innovatieve teams is een belangrijk onderwerp in de wereld van creativiteit en innovatie. Met nadruk op het sociale element onderzoekt Hohn in het boek “Playing, Team Development and Leadership in Innovative Teams” hoe teams functioneren en geeft nieuwe inzichten in het leiden van een innovatieve teams.
Naast deze pragmatische invulling geeft het boek theoretisch doorzicht in de groepsdynamiek van een team, de psychologie van spelen en creativiteit en in het creatief klimaat in teams en organisaties.

Het boek is à  €42,23 (incl. verzendkosten) verkrijgbaar via de Stichting aMI (associatie Meervoudige Intelligenties)

The MIDAS Guide to Career Development.
Branton Shearer

This interactive book guides educators and career counselors in the implementation of the MIDAS(TM) Challenge! and The SHIP Curriculum. These practical materials provide step-by-step career guidance by focusing on the student’s multiple intelligences strengths. Guidance for educational success is also provided.
Het boek is à  €23,– verkrijgbaar via de Stichting aMI (associatie Meervoudige Intelligenties). Wordt rechtstreeks vanuit Amerika verzonden.

MIDAS Means Business.
Branton Shearer

This engaging MIDAS Handbook provides a road map for bringing out the highest level of performance, motivation and teamwork in the workplace. It guides new managers as well as experienced leaders with strength-based approaches to maximize results.

Nederlands Nederlands English English Deutsch Deutsch