Algemene (levering)voorwaarden

Algemene voorwaarden bij uitvoering activiteiten.

Download PDF: Algemene (levering)voorwaarden (Nederlands) en (Engels) Geschäftsbedingungen (nur in niederländischer und Englische Sprache)

Algemene (levering)voorwaarden activiteiten Stichting aMI

In deze Algemene voorwaarden gebruiken we voor het gemak het begrip activiteit als algemene omschrijving voor Training, Workshop, Coaching, Conferentie, Seminar, Webinar en/of gebruik van het OMS (Online MIDAS System).

Wie zich inschrijft voor een activiteit, gaat een contract aan met de Stichting aMI.

Voor  activiteiten die door de Stichting aMI georganiseerd worden kunnen deelnemers zich individueel aanmelden. Bij ‘in-company’ bijeenkomsten gelden de afspraken gemaakt tussen de betreffende organisatie en de Stichting aMI.

Als startdatum van een activiteit geldt de datum waarop het eerste individuele coachgesprek met de coach of groepscontact (activiteiten/workshops/intervisie) met de trainer of coach gepland staat.

1. Inschrijving

• Je schrijft je in voor een activiteit door het aanmeldingsformulier in te vullen dat je op website vindt. Wanneer wij jouw aanmelding ontvangen hebben, krijg je een bevestiging van ontvangst, en de factuur.
  • Na ontvangst van de betaling van de factuur is jouw plaatsing definitief.

2. Annulering

Onder annulering verstaan we het opheffen van de inschrijving of het verplaatsen van het startmoment van de activiteit, door de deelnemer of de organisatie waar hij of zij werkzaam is. Als de Stichting aMI bij te weinig deelnemers zelf een activiteit annuleert, worden er uiteraard geen kosten in rekening gebracht.

De Stichting aMI hanteert de volgende annuleringsregeling. Deze annuleringsregeling vervalt wanneer jij of jouw organisatie ervoor zorgt dat een andere medewerker/collega aan de activiteit deelneemt. Dit geldt niet bij activiteiten waarbij vooraf het invullen van de MIDAS onderdeel van de activiteit is.

Annuleren nadat jouw aanmelding definitief is geworden:

• Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 werkdagen waarin je jouw aanmelding kosteloos mag annuleren. Daarna wordt jouw aanmelding automatisch als definitief beschouwd.
  • Bij annulering gelijk aan of korter dan 14 werkdagen voor aanvang van de eerste activiteit dag wordt 100% van de activiteit prijs in rekening gebracht (exclusief arrangementkosten).

Bij annulering gelijk aan of korter dan 8 werkdagen voor aanvang van de eerste activiteit dag worden ook de arrangementskosten berekend.

• Meldt je je binnen een jaar aan voor dezelfde activiteit die je eerder annuleerde, dan krijgt je 50% korting op de dan geldende activiteit-prijs.
  • Wanneer je op de eerste dag van de activiteit niet verschijnt (no show), wordt dit aangemerkt als annulering. Helaas is het dan niet mogelijk de rest van de activiteit te volgen en ontvang je geen certificaat (indien dit onderdeel is van de activiteit). De volledige kosten van de activiteit en eventuele arrangementskosten worden in rekening gebracht.

3. Inhalen gemiste activiteiten dagen

Mocht je tijdens een activiteit onverhoopt een dag missen (niet de eerste activiteit dag), dan kun je contact met ons opnemen voor een alternatief. Inhalen is niet bij alle activiteiten mogelijk en alleen indien andere groepen niet vol zijn. Het inhalen van activiteitendagen is beperkt tot maximaal 2 dagen. Deze kunnen alleen binnen 6 maanden worden ingehaald en enkel als deze voorradig zijn.

4. Kwaliteit

Je mag verwachten dat de Stichting aMI zich inzet om de beloofde kwaliteit te leveren. De Stichting aMI conformeert zich aan de ethische gedragscode zoals die ook op onze website is omschreven.

5. Te weinig deelnemers

• Activiteiten gaan door bij voldoende aanmeldingen. De Stichting aMI mag de activiteit zonder verdere gevolgen afzeggen wanneer er minder aanmeldingen zijn dat het minimum aantal deelnemers dat je op de website, op de pagina over de betreffende activiteit, kunt vinden.
  • Als we een activiteit afzeggen, dan laten we dat minimaal twee weken van te voren weten.

6. Trainer of locatie niet beschikbaar

• Als op de dag van de activiteit een trainer, of een locatie, niet beschikbaar blijkt te zijn, bijvoorbeeld vanwege ziekte van de trainer, doen we er alles aan om een vervangende trainer of locatie te vinden.
  • We stellen je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte via het (mobiele) telefoonnummer dat je bij aanmelding hebt opgegeven.

Wanneer de activiteit toch afgezegd moet worden, kun je kiezen uit twee mogelijkheden.

• Je ontvangt je geld voor de betreffende activiteit terug.
  • Je volgt de eerstvolgende activiteit, die gepland wordt na een onvoorziene afzegging.
  • De Stichting aMI is niet aansprakelijk voor gemaakte kosten zoals reiskosten, en ook niet voor vervolgschade of indirecte schade die ontstaat doordat een trainer of locatie niet beschikbaar is.

7. Studiemateriaal

• Alle studiemateriaal dat we uitdelen, wordt automatisch van jou.
  • Op alle studiematerialen die door de Stichting aMI zijn geschreven, rust auteursrecht. Je mag het gebruiken en je mag het citeren, zolang je de bron maar duidelijk vermeldt.

8. Privacy

Alle informatie die we van jou ontvangen, behandelen we conform onze Ethische Code, vertrouwelijk. Dat geldt voor jouw persoonsgegevens, maar ook voor alles wat je laat zien over bijvoorbeeld je kwaliteiten en ontwikkelpunten.

9 Exoneratiebeding inzake OMS (Online MIDAS System)

Stichting aMI kan niet aansprakelijk gesteld worden voor directe of indirecte schade voortkomend uit storingen van het OMS (Online MIDAS System).

Aanvraag en betaling:

• Aanvraag voor individuele aankoop en betaling van MIDAS-slots (vragenlijsten / rapportages) kunnen rechtstreeks in OMS met koppeling naar aMI-webwinkel voldaan worden. Een staffel aankoop voor grotere aantallen worden direct verrekend. Facturen worden automatisch na betaling via website verstuurd.
  • Organisaties met inkoopadministratie kunnen desgewenst ook via OMS-help slots aanvragen en ontvangen dan via email een factuur. OMS-help is enkel toegankelijk voor gecertificeerde MI-professionals.
  • De MIDAS-slots worden pas na betaling opengesteld in de OMS.

10. Verzend- en retourbeleid boeken/materialen

• Boeken of trainingsmaterialen (producten) kunnen via de webwinkel besteld en betaald worden.
  • Na ontvangst van de betaling wordt het bestelde product verstuurd. Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Wij houden een levertijd van tussen de 3 en 5 dagen aan.
  • De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten staan vermeld bij het bestelde product.
  • Levering verloopt (in Nederland) via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Voor buitenland gelden de dan daar geldende tarieven en leveringsvoorwaarden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

11. Bedenk/retour

• Het kan wel eens voorkomen dat je een product retour wilt sturen. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd dienen te worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@stichtingami.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 30 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te gebruiken, dan kunnen we een waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

12. Factuur & Betaling

• De Stichting aMI is vrijgesteld van btw-plicht. Je ontvangt dus een factuur zonder BTW.
  • De Stichting aMI verstuurt een digitale factuur naar het opgegeven e-mailadres. Jij stuurt deze factuur eventueel door naar de persoon die verantwoordelijk is voor de betaling.
  • De betaling dient binnen veertien dagen na ontvangst van de factuur te worden voldaan tenzij op de factuur anders staat aangegeven.
  • Je kunt met iDEAL betalen.