Conferentie beeldverslag (foto, film)

De Conferentie “Meervoudige Intelligenties uit/in de praktijk” dd. 24 sept. 2021 is heel positief ontvangen, getuige de vele mailtjes, WA’s en persoonlijke bedankjes.

In volgorde van het programma hierbij een impressie van deze dag met naslagwerken van de workshopsbegeleiders.

Klik op de foto’s voor een video-impressie.

Warm onthaal door Dick vd Bijl (voorzitter RCL). Opening van de dag door Frits Schoeren (voorzitter Stichting aMI).

Prof. dr. Gabriel Anthonio opende met een persoonlijk en ontroerend verhaal over het belang van contact voor je ontwikkeling en om te kunnen ‘worden wie we ten diepste al zijn’. Zoals het filmpje van de redding van de paarden van Marrum liet zien: ‘paarden komen in beweging van paarden, en mensen van mensen

Cynthia op den Brouw vertelde over de naturalistische intelligentie van de instructeurs van Stichting BLIJF en hoe hun contacthonden (o.a. Suus) het vertrouwen winnen van mensen met dementie. Orthopedisch chirurg  i.o. Pishtiwan Kalmet overtuigde de deelnemers om bij een beenbreuk vooral te vertrouwen op hun kinesthetische intelligentie, omdat belasten naar eigen inzicht de revalidatie enorm bevordert. Imagineer Eugene Zaaijer liet zien hoe je gebruik makend van de visuele intelligentie, tekenend nieuwe patronen kunt ontdekken, en hoe samenwerken aan een toekomstbeeld een verandering in gang kan zetten.

Mat Custers en Joyce van Deursen lieten de deelnemers kennismaken met didactische multi-intelligente MI-werkvormen die in het onderwijs gebruikt worden, en die je ook in vergaderingen kunt inzetten.
Ruud Lamers en Haiko Jessurun vertelden over MIDAS KMnet en dat het in kaart brengen van de meervoudige intelligenties in een organisatie de collegiale coaching kan versterken.

Muzikale intelligentie. Harrie Spronken liet de deelnemers hun stem verkennen en slaagde erin ze binnen drie kwartier beter te laten zingen.

Branton Shearer Ph. D. schonk aandacht aan de ondergewaardeerde intelligenties en hij riep de deelnemers op om ook deze te gebruiken: ‘Make MI work for you: Recognize, Appreciate, Value, Engange!’

Het nieuwe boekje 8x Slimmer Wat je nog meer kan met wat je kan werd gepresenteerd.

‘8x Slimmer’ gaat over de wijze waarop jij jezelf en anderen kunt helpen door de theorie van Meervoudige Intelligenties (MI’s) effectief en concreet toe te passen. Maar ook hoe je, op basis van MI, jezelf en anderen leert begrijpen, effectiever kunt leren en werken en meer plezier kunt hebben in je leven.

Meer informatie in de aMI-webwinkel

Ben Heijnen (tenorzanger) sloot met pianobegeleiding van Harrie Spronken deze dag af met:
“Time to goodbey”

Nederlands Nederlands English English Deutsch Deutsch